فرزین: تمام اولویت‌های ارزی دستگاه‌های مختلف را تا پایان سال با سرعت تامین می‌کنیم ۱۶ هزار تن میوه و ۱۲۰۰ تن خرما ذخیره شد توزیع برنج در شبکه رسمی قطع می‌شود؟ ۳۳ شرکت غیرمجاز فروش بلیت هواپیما تعلیق شد واکنش دیوان محاسبات به اظهارات وزیر راه مبنی بر اینکه موجودی ما صفر است: موجودی حساب‌های این وزارتخانه بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است حداکثر قیمت مصرف‌کننده هر کیلو برنج داخلی طارم و هاشمی ۱۳۰هزار تومان تعیین شد پرواز لوفت‌هانزا دقایقی پیش در ایران به زمین نشست فرزانه صادق: باید مجوز ایرلاین‌هایی که پاسخگو نیستند باطل شود آماده واریز سود سهام عدالت باشید / جزئیات واریز سود سهام عدالت سبد معیشت خانوار کارگری با احتساب تورم بهمن،۲۴ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان تعیین شد تمدید مهلت واریز وجه پیش‌فروش سکه تحویل ۳۱ تیرماه ۱۴۰۴ احتمال جیره‌بندی آب در تهران قوت گرفت قیمت مصوب آش و حلیم در ماه رمضان اعلام شد عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی امروز واریز می‌شود دولت مصوبه کالابرگ ۶۰ میلیون ایرانی را ابلاغ کرد

کاهش فروش کالاهای اساسی پس از حذف ارز ترجیحی

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به سیاست حذف ارز ترجیحی در ماه‌های ابتدایی سال گفت: با وجود تخصیص ماهیانه ۲۴هزار میلیارد تومان سهم فروش شرکت‌های مرتبط با کالاهای اساسی کاهش قابل‌توجهی داشته است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 August 15
کد خبر: ۱۴۶۹۳۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ ناصر پاشاپور با اشاره به چالش افزایش قیمت کالاهای اساسی در ماه‌های ابتدایی سال گفت؛ تحقیقات بازار در خصوص کالاهای اساسی نشان می‌دهد نان به‌نسبت روغن افزایش کمتری را تجربه کرده است، این درحالی است که نه فعالیت تبلیغاتی خاصی در این حوزه ایجاد شده و نه مصرف تغییر چشم‌گیری داشته است، از طرف دیگر مردم ترجیح داده‌اند به‌جای خرید از خرده‌فروشی‌ها نیاز خود را در خصوص نان به‌صورت مستقیم از نانوایی‌ها تأمین کنند.

 

وی با اشاره به مصرف لبنیات در 4 ماهه ابتدایی سال گفت: قیمت پنیر سفید بیش از سایر پنیرها با رشد 136 درصدی افزایش یافته است. این درحالی است که در فصل بهار تبلیغات پنیر 500 درصد افزایش یافته است. این موضوع نشان دهنده سرمایه گذاری شرکت‌ها درخصوص نگرانی‌ها در مورد از دست دادن سهم بازار است.

 

این کارشناس ارشد حوزه اقتصاد گفت: بعد از چالش‌های مطرح شده در حوزه تهیه آرد ماکارونی، شاهد افزایش شدید 150 درصدی قیمت در کنار افزایش هزینه های تبلیغاتی شرکت‌ها بودیم.

 

پاشاپور در خاتمه با اشاره سیاست جدید افتصادی دولت و حذف ارز 4200 تومانی و تزریق ماهیانه 24 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی، گفت: طی دو الی سه ماه اخیر به صورت مشخص سایز بازار محصولات اساسی کوچکتر و حاشیه سود شرکت‌ها کاهش قابل توجهی داشته است‌، این درحالی است که افزایش هزینه ها از جمله هزینه های جاری مربوط به حقوق و دستمزد و مواد اولیه رشد چشم گیری داشته است. با وجود تزریق 24 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی سایز بازار محصولات اساسی از حمله روغن، لبنیات و ....کوچک شده و تولید کننده از حاشیه سود جدید ناراضی است چراکه با حجم فروش بسیاری کمتری رو به رو شده است./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده